lördag 23 augusti 2014

Lite skrivarfunderingar

Har i några dagar funderat på om jag ska ta och ändra namn på någon eller några av mina karaktärer. En testläsare gjorde mig uppmärksam på att många av dem börjar på samma bokstav. 

Kan bli rörigt när man läser. En person har jag redan ändrat namn på, men måste ändra igen då jag valde ett som inte alls ligger bra på tungan.

Ett par andra personer har plockats bort helt. (Avskyr själv när det vimlar av namn i en bok och man måste gå tillbaka för att få grepp om vem som är vem.)

Berättade jag att jag under en och samma dag tog bort 10 000 ord ur min text? Och att det känns bra?! Nu är den nere på 60 000 och då är jag säkert inte färdig med allt bortplockande. Inte heller med allt skrivande som måste läggas till. (Inget jobbigt måste i det här fallet, dock. Slutet är medvetet oskrivet.)

Det ska jag fundera på idag, och sedan ägna mig åt. Redigera. Och så ska jag tvätta och plantera om en rosenpelargon som börjar må dåligt. 
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar