fredag 15 augusti 2014

Tur att det är helg alltså

Jösses. Två arbetsdagar i rad är mer än vad man klarar av efter en evighetslång och helt underbar semester.

Idag har jag varit tvär och grinig och som tur var var min vikarie-kollega det också, så vi kunde sucka och beklaga oss för varandra … (skrivet med glimten i ögat, förstås - jag har haft en riktigt trevlig jobbdag idag. Men varit fruktansvärt trött.)

En rolig sak hände mig idag. Jag blev nästan headhuntad! Till en privat förskola. En mamma som jag pratat med i ca en minut bad att få mitt namn och nummer för att ge till sin chef! Okej, det är kanske kris vad gäller vikarier hos dem men jag blev ändå glad och smickrad! (De kanske får en bonus för varje vikarie de lyckas knyta till verksamheten?)

Nu väntar jag bara på att huvudvärken (för femte dagen i rad) ska lätta och att jag kan ta ett glas vin tillsammans med han den onödige eh, jag menar älsklingen.

Om en timme får jag äntligen min beställda dunk med Aloe Vera-juice - mitt livselixir, det som håller i gång magen och tarmarna när inget annat funkar.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar