tisdag 30 september 2014

Jag hjärta hemma

Det är inte det att jag inte tycker om att jobba, jag tycker bara så mycket om att vara hemma. Helst nu när jag bara vill bli klar med skrivandet.

Klar. Som om jag ens är i närheten av klar.

22 kapitel långt har manus 3 blivit. Och manus 2 börjar pocka på uppmärksamheten. Det är bra. Men innan jag ska tillåta mig att börja redigera manus 2 igen ska det få vila lite till. Och manus 3 ska få växa.

Annars då? Just nu saknar jag mitt eftermiddagskaffe. Två koppar om dagen får räcka, och de behövs på morgonen.

Idag älskade jag mitt jobb lite extra. Jag fick nämligen ligga och vila en timme på arbetstid. Helt okej!
(Att vikariera på förskola är ganska skönt. För det mesta. Ljudnivån är långt ifrån okej. Den är ett problem. Bortsett från det är det bra! Och ganska roligt.)

Bäst är att jag har nära hem.

Nu ska jag skriva.
.

4 kommentarer:

  1. Jag skulle vara helt tom i huvudet efter en dag med dagisljudnivå

    SvaraRadera
  2. Shamrock: Halvdagar går bra. Som den jag hade igår. Heldagar däremot, som idag, knäcker mig nästan. Urjobbigt.

    Anna: Mitt första manus finns i ett bedrövligt, icke färdigt skick. Manus tre är en ny version av manus ett. Jag använder dock ingen text från manuset men väl storyn.

    SvaraRadera
  3. Ps. Anna Hansson, din länk verkar inte funka?!

    SvaraRadera