tisdag 2 september 2014

Some kind of beslut, tror jag

Igår bestämde jag mig för att lägga manus 2 åt sidan och börja skissa på manus 3 (som är en omskrivning av manus 1).

I morse ångrade jag mig och tyckte att jag var en svikare. Men nu känns det som ett bra beslut igen.


Inget är ju beständigt. Beslut går att ändra. (Här är min man och jag inte överens alltid, men i just det här fallet är han överens med mig - om att påbörja nytt manus. Kan visserligen ha att göra med att han är trött på mitt ältande. Jag vet inte.) Om jag upptäcker att jag lite längre fram vill fortsätta att skriva på manus 2 så gör jag bara det.

Så igår började jag fundera på lite idéer och skissade på ett synopsis. Synd bara att jag är förkyld och inte orkar skriva.
.

1 kommentar:

  1. Tänk vad härligt att ha flera manus att kunna välja mellan! Jag har bara ett och LÄNGTAR verkligen efter att få börja på ett nytt! Får bli efter jul - om jag har tur! :)

    SvaraRadera