söndag 12 oktober 2014

Skrivsöndag

Vaknade vid halv åtta och hade huvudet fullt av idéer för manus 2 (det som vilar just nu, det som jag tröttnade på och inte visste om jag skulle orka eller vilja redigera igen).

Under den gångna veckan har jag tänkt en del på manus 2. Känt att det liksom händer något undermedvetet, jag vet inte vad, bara att.

Av erfarenhet vet jag att alla idéer måste ner på pränt, annars försvinner de - spelar ingen roll hur bra de än tycks vara - de försvinner.

Därefter blev det ett nytt kapitel skrivet på manus 3, som nu mäter totalt 36 kapitel. Skulle tro att jag är ungefär halvvägs in i storyn. Sen kanske det behöver fyllas ut lite … och kanske raderas en del.  

Jag älskar det här manuset! Kanske blir det inte min debutroman, men detta manus känns betydligt bättre än mitt förra. Och jag vågar nog tro att det blir en bok så småningom. Någon egentryckt sak som ska säljas till släkt och vänner.
.

2 kommentarer:

  1. låter som att det är mycket i huvudet just nu - är imponerad av att du kan ha både 1,2 och 3 i skallen

    SvaraRadera
  2. Shamrock: 1:an o 3:an är typ samma. :)

    SvaraRadera