tisdag 9 december 2014

Åh ...

Det är alltid hemskt när något händer, men när det sker bara några veckor innan jul - glädjens högtid - då blir det extra sorgligt. Som bussolyckan häromdagen. De skulle på julmarknad. Istället kör bussen av vägen.

Mina tankar går just nu till en kompis som har det väldigt jobbigt. En person som absolut inte behövde mer olycka och sorg i sitt liv.

Och ja, jag har hört av mig direkt till henne också. Hon vet att jag tänker på henne. Behövde bara skriva av mig.

Ibland önskar jag att jag vore religiös och troende. Då skulle jag be för henne nu. Men jag får nöja mig med att innerligt hoppas att allt går bra.

Jävla orättvisa värld.

3 kommentarer:

  1. Ja, jag måste fylla i ordverifiering! Men det var inte det jag skulle skriva här... Är det inte lite samma sak, att tänka på en person och att be för henne? Eller förringar jag religionen nu? Håller iallafall också tummarna för att det går bra för din vän. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack vad du är snäll! Om det nu var mig du menade förstås... :) Jag vet i alla fall att du tänker på mig och det känns jättebra, är så rörd och tacksam över alla som hört av sig. Jag är så glad att vi lärde känna varann, vilken tur att T och M blev kompisar så att vi också kunde bli det!

    SvaraRadera
  3. Nina: Kanske är det samma sak? Vet inte. Har nog samma verkan i slutändan … :)

    Jessica: Ja, det är dig jag menar. Är också jätteglad att vi lärt känna varandra. Synd att vi ses så sällan bara.
    <3

    SvaraRadera