måndag 22 december 2014

Början på slutet, blablabla

Manuset är nere på 60' ord nu. Knappt.

Och jag har inte många kapitel kvar att redigera. Kanske försvinner ännu mer? Kanske ska lite skrivas till.

Men det är bara att inse att den här storyn blir betydligt kortare än vad jag hade tänkt mig. Från allra första början var det 90' ord jag siktade på. Och jag landade på strax under 90'. Men det var två och ett halvt år sen! Efter det har ännu ett manus skrivits, redigerats och lagts till handlingarna. Eller i malpåse om man så vill.

I början av september påbörjade jag manus 3 (om- och nyskrivning av manus 1). Grundstommen fanns. Karaktärerna och intrigerna var klara.

Snart är jag klar med den. Men jag fuskar lite; den kommer inte att få vila och sedan redigeras. Jag har ingen lust. Den blir en färdig bok i dess nuvarande skick. (Jag var ganska noga när jag skrev den, försökte att hålla mig stram och inte sväva ut en massa. Och jag har redigerat och fått den testläst ett par gånger. Inte hela dock.)

Snart ska jag trycka upp den själv, i så många ex som den blir beställd. Plus några till. Sen ska jag börja på nästa projekt. Troligtvis redigera manus 2. Har en del idéer till ändringar. Efter att den är klar blir det kanske en uppföljare till min första bok (aka manus 1, aka manus 3). Rörigt? Solklart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar