lördag 14 mars 2015

Helg ljuva helg

Helgerna blir annorlunda när man jobbar hela veckor. De blir livsnödvändiga.

Som tur är trivs jag på mitt jobb, väldigt mycket! Det är nästan alltid lustfyllt att gå dit. Ibland är det väldigt lugnt och ibland (som igår) blir det väldigt körigt! Och så är det lite varierande saker att göra och det gillar jag.

Till och med maj jobbar jag. Sedan tror jag, faktiskt, att jag hoppas på en förlängning. Det skulle kännas väldigt konstigt att inte få fortsätta jobba där. Jag trivs. Med att vara där, att ha något att göra och - tadaaa - att ha en riktig lön igen.

Men ibland saknar jag mitt författardrömliv … särskilt nu när våren kommer. Det räcker inte med bara två dagar ledigt i veckan, jag vill ha fler!

Men men … man kan tydligen inte få både äta kakan och ha den kvar. Himla dumt egentligen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar