söndag 5 april 2015

Börja träna lite kanske

Igår åt jag godis. Något jag egentligen inte ville göra … Jag tycker nämligen inte att godis är så där himla gott. Det är bara det att min kropp vill ha sockret!

Inte heller klarar jag av att äta några få bitar … Jag vräker i mig tills det är slut. Och om jag inte slänger de äckliga bitarna i soppåsen äter jag upp även dem, när självbehärskningen försvunnit all världens väg. Vilket den snabbt gör.

Så jag tömde skålen med godis som var tänkt för eventuella små påskkärringar.


Att jag vill börja träna har inget med gårdagens godisintag att göra. Jag älskar att träna och röra på mig, och har inte gjort det på länge länge nu och är såå rastlös i kropp och själ.

Fick ett fint erbjudande att läsa den här boken http://www.linabjorkskog.com/produkt/e-bok-enkel-och-tuff-hemmatraning och testa hemmaträning.

Egentligen är jag lite för bra för att köra hemmavarianter … (låt oss kalla det skev självbild och lämna det därhän) …. men med ålderns och tidsbristens rätt är det en ganska käck idé ändå. (Ska även börja titta på en yoga-dvd som ligger i lådan, vilket år som helst.)


3 kommentarer:

  1. Hahaha...kul läsning:-)

    Jag behöver verkligen gå ner ca 10-15kg MEN vad gör jag,som jag inte brukar göra,jo äter av allt detta påskgodis som (tamefan) står i skålar/påskägg överallt här hemma.

    Jag får gå in och läsa ditt tips,så kanske jag får en "spark där bak"

    HEJA OSS!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag brukar vräka i mig godis till jag nästan spyr. Då kastar jag godispåsen i soppåsen och lovar mig själv på heder och samvete att aldrig någonsin mer äta godis. För att några timmar senare gräva fram godiset ur, just det, soppåsen...Lilla gummann

    SvaraRadera