lördag 6 juni 2015

Nedräkning de luxe

Nitton dagar tills maken och jag åker till Amalfikusten. Italien. Sol, värme, Medelhavet, god mat, Prosecco och cappuccino. Nitton dagar till avkoppling, lyx och historisk kultur. Och här får jag jobba lite med mig själv, jag är tyvärr väldigt ointresserad av historia.

Min man däremot älskar historia och ser jättemycket fram emot att se Vesuvius (jag tycker också att det ska bli kul att ha sett den, men jag klarar mig utan också - jag ser hellre Capri då) och Pompeji.

Jag klarar mig fint utan att ha sett den också. Precis som jag hade klarat mig utan att ha sett Antika Rom.

Jag tar hellre en långpromenad längs de slingriga smala bergsvägarna och njuter av den vackra utsikten över Medelhavet. Eller sätter mig på en trattoria och sippar på en välkyld prosecco. Eller njuter en cappuccino och en gelato i skuggan av ett vackert träd.

Alltså, fattar ni att jag håller på att längta ihjäl mig?!

Idag ska jag ägna några timmar åt att planera packlistan; prova sommarkläder och provpacka resväskan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar