lördag 13 juni 2015

Sluta dalta nu!

Den försvunna flickan har hittats mördad. Mina tankar går till henne, hennes anhöriga, hennes vänner och alla andra som berörs. Men främst till föräldrarna. Herregud, hur orkar man leva vidare när ens värsta mardröm blir sann?

Den oro jag alltid känner när mina flickor (eller sonen för den delen) är ute på kvällen, kommer inte bli lättare eller mindre nu. Tvärtom.

De som mördar och/eller våldtar - eller för den delen "bara" slår ner eller misshandlar en annan människa - de förstör inte bara för offret och dennes närmaste, de förstör för nästan alla andra föräldrar också.

Det är dags att sluta dalta med dem som begår våldsbrått. Hör ni det politiker? Jag som medborgare kräver att ni skärper lagar och förlänger fängelsestraff och förbjuder permission för farliga pedofiler mfl.

Det är inte "synd" om dem. Det är inte brist på ungdomsgårdar ("värstingarna" hängde inte där, utan på andra ställen ändå) det är brist på annat - föräldraansvar, eget ansvar eller bara brist på vettigt uppförande? Jag vet inte vilket. Jag vet bara att jag är väldigt trött på daltandet med de som begår våldsbrott.

Låt det bli en ändring på det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar