tisdag 22 september 2015

Det går bra nu. Inte.

Yngsta dottern väckte mig i morse med orden: "Jag har försovit mig jättemycket".

Tjugo i nio var klockan, hon började för 30 eller 40 minuter sedan. Bara att börja stressa, för henne alltså. Själv fick jag brottas med en känsla av att allt är fel.

Mitt nya manus. Min insats som mamma, fru, husmor mm mm. Orka.

Jobbigast är just nu att få ordning på manus 3. Det helt nya färska manuset. Började skriva igår. Kändes bra. Lät tre personer läsa. En älskade det! En andra tyckte att början var lite tråkig (inget hände!). En tredje tyckte att jag berättade och förklarade alldeles för mycket.

Jag var nog lite väl taggad inför den här skrivstarten. (Och jag är dum nu som väljer att tolka bra konstruktiv kritik som något negativt.) (Men jag bryter ihop och kommer igen. Behöver bara lite mer kaffe först.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar