onsdag 4 november 2015

Helgen i Stockholm

Vi har en årlig tradition (har jag bestämt) att åka till Stockholm en gång varje år. Maken och jag.

Två år i rad har vi bott på First Hotel Reisen på Skeppsbron. Fina rum, bra läge och utmärkt frukost. På fredagen tog vi på oss träningskläder och gav oss ut på en powerwalk-runda (med inslag av jogg) på Gärdet.

På kvällen blev det middag på samma restaurang som förra året, Fem små hus i Gamla Stan. Jättegod meny med anpassat vinpaket. Härlig känsla att sitta där och veta att manuset är antaget! Förra året drömde och hoppades jag … Tänk om jag hade vetat!

Tidigt i säng. Tror att jag sov när klockan var halv tio ...

På lördagen vaknade vi halv åtta, åt frukost och gav oss ut på långpromenad. 1,9 mil blev det på Östermalm och Kungsholmen (research bland gator och vissa butiker).

Middag på Strandvägen 1 på kvällen. Helt okej mat, men ingen sensation.

Tidigt i säng även denna kväll. Herregud vad trötta vi var.

Även på söndagen blev det promenad, i Vasastan och på Kungsholmen.


Vi hann med att träffa svåger, svägerska och guddotter också, himla trevligt.


Har jag tur blir det faktiskt en liten stockholmstur igen i år. Maken ska ev på möte i december och om han bilar upp åker jag nog med. Hoppas! Ser fram emot att få strosa ensam på gatorna. Inte för att jag har något emot makens sällskap, men ibland behöver jag vara ensam med mina tankar. Helst som jag hela tiden har min story och mina karaktärer i huvudet.


2 kommentarer: