söndag 28 februari 2016

Det kom att handla om (min) politik


Vad värdefull helgen blir när man är fullbokad på jobb och uppdrag. Och kort. Två dagar är inte mycket alltså.

Om facken började propagera för kortare arbetsvecka skulle jag utan tvekan gå med. Fem arbetsdagar är för mycket i förhållande till två ynka dagar helg. Och det spelar ingen roll hur roligt ens jobb än är, eller hur mycket man tycker om att gå dit. Helgen borde vara längre!


Ska jag bli politiker kanske? Driva frågor som mer ledighet till folket, större fokus på inre lycka och sänkta krav på både yttre skönhet och materiell standard.


Samt börja värna miljön, på riktigt, för det tycker jag inte att något parti gör. Och helt ärligt, utan en bra miljö finns det ingen anledning att tjäna stora pengar och köra dyra, snygga bilar ... När ska folk inse det? När ska de fatta att de inte bara har rättigheter (till att spara tid och att leva bekvämt), utan även skyldigheter?


Jag tror att många dövar sina riktiga känslor (och kanske oro och ångest) med jobb, pengar, titlar och materiella ting. "Och kan jag dessutom vinna över grannen så ger det extra guldkant på tillvaron."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar