fredag 5 februari 2016

Snart börjar jag skriva på manus 2

Idag har det varit vansinnigt lugnt på jobbet. Så jag har faktiskt inte bara funderat utan också skrivit ner lite funderingar på ett papper, på arbetstid. (Men jag kompenserar för att jag har jobbat över på min fritid tidigare i veckan.)

Jag har fått ner en hel del funderingar och kan snart börja skriva. På min nya fina fina fina dator! Men innan jag gör det ska jag lära känna karaktärerna ordentligt, och skriva ner vissa detaljer som jag måste hålla i huvudet under skrivprocessen. (Jag är så glad att jag har skrivit klart ett manus redan - jag har lärt mig hur jag ska tänka och lägga upp arbetet. Hoppas jag.)

Det konstigaste av allt är att hur gärna jag än vill skriva manus 2 är det manus 3 jag längtar allra mest efter att skriva. Det kommer att bli jättekul! Men jag behöver mer träning innan jag kan skriva den, så det passar bra att manus 2 skrivs innan.

Åh vad det är roligt att skriva! Det är verkligen min grej. Hoppas att det finns några läsare också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar