måndag 1 februari 2016

Snart sätter jag igång med manus 2

Den här gången ska jag tänka till lite först och strukturera karaktärer och handling innan jag börjar skriva. Jag tror att det är bra att ha ett lite tydligare synopsis, än jag hade i manus 1. Och se till att lära känna karaktärerna ordentligt innan jag börjar skriva. Jag har en känsla av att manus 1 tog onödigt lång tid att skriva.

Nu vet jag (förhoppningsvis) vad det handlar om att skriva ett manus, och kan ha lite tankar redan nu på hur jag ska knyta ihop alla trådar mot slutet.

Men allra först ska jag komma ikapp mig med tvätt och städ, det har fått stå tillbaka lite för mycket på sistone. Och så ska jag se till att sova ikapp också. Kanske läsa någon av de två böcker som pockar på uppmärksamhet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar