söndag 6 mars 2016

Och nu har jag läst klart!

Gud så skönt det känns. Nu har jag gjort mitt vad det gäller skrivandet. Nu ska den tryckas och nästa gång jag ser texten är det i en färdig bok. En färdig bok.

Det är lika overkligt att jag ska få hålla i min egen bok som det var när jag väntade mitt första barn. Gick bara inte att föreställa sig hur det skulle kännas att hålla sitt eget barn ... Mycket märklig känsla. (Ett barn är såklart så mycket större att få, men en bok är inte långt efter.)

När jag fått min testkorrläsares synpunkter ska jag sammanställa listan till förläggaren. Det var några citationstecken och punkter som hade försvunnit ur texten, och jag gissar att det har skett i samband med sättningen. För jag vet att jag inte gör den typen av slarvfel. Dessutom var det några saker som jag absolut vill ändra på, men innan jag bestämmer mig slutgiltigt ska jag läsa igenom mina förslag igen, för att se om jag tycker samma idag.

Alltså, känslan! Lättnaden! Jag är - äntligen - färdig. Det är nästan lite högtidligt. (Och så kommer de förbannade tårarna!)

Hurra!


2 kommentarer: