söndag 13 mars 2016

Och om jag skrev

Igår blev det 2700 ord på manus 2. Det där sega kapitlet som jag körde fast med tog jag bort och började om, och sedan flöt det på fint. Vet dock inte om detta manus är värt att fortsätta på. Samtidigt är jag inte redo att lägga det åt sidan riktigt än.

Jag har ett till manus som pockar på uppmärksamhet också. Ett tredje påbörjat, som känns både roligare och mer spännande att skriva, men också svårare. Varför göra det enkelt för sig? Typiskt mig att lägga min egen ribba lite för högt ibland. Som om jag inte vill lyckas med det jag gör?

Ska ge det här manuset en chans till (manus 2, alltså), och sedan får jag se hur jag känner.

En bok till SKA det bli. Det är alldeles för roligt att ge ut en bok för att jag ska nöja mig med en.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar