lördag 30 april 2016

När det känns bra


Vis av erfarenhet försöker jag låta bli att sticka ut hakan för långt ... (det brukar ofta skita sig när jag slår mig för bröstet) ... men jag tror att jag vågar påstå att det manus jag skriver nu är det roligaste jag någonsin skrivit.

Det är en omskrivning av tidigare manus 2. Samma personer, med ungefär samma yrken, men några har fått nya namn. Insåg efter påpekande från testläsare att många i texten hade samma begynnelsebokstäver ... Jenny var tillsammans med Jens. Tove var tillsammans med Tom. Och så vidare. Och så hade jag en Anna som en av huvudkaraktärerna, men efter att jag petade in en Anna i Manus 1 (Tills något annat tar vid, som kommer ut om tre veckor) är jag tvungen att byta för att inte förvilla mina läsare.

Det är så himla roligt att skriva det här manuset att jag för länge sedan förkastat målet om 1200 ord per dag. Jag snittar på ca 2000. Och jag glömmer att ta pauser. Det är däremot inte bra. Armen tröttnar fortfara och fortare. Jag måste bli bättre på att ta fler pauser och ägna mig åt att stretcha.

Ska bara skriva lite till, sedan blir det frukost ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar