tisdag 3 maj 2016

Att leva min dröm!


Det är en enorm lycka att få leva sin dröm. Även om det ibland är förknippat med både oro och existensiell ångest är det en ynnest!

Jag vågade ta steget och säga upp mig för några år sedan! För att ägna mig åt något så osäkert som att skriva en bok (flera böcker). Oavsett hur det går kan ingen ta det ifrån mig - att jag vågade! Jag vågade spänna bågen. Vågade lyssna på mitt hjärta och gå på magkänslan. 

Min förhoppning är att kunna leva på mitt skrivande så småningom. Jag drömmer inte om att tjäna stora pengar, inte heller suktar jag efter berömmelse; bara så jag har så jag klarar mig. Så länge jag har min man och vi har hälsan, och låga räntor, behöver jag inte många tusenlappar i månaden.

Jag är hellre fattig och lycklig än rik och olycklig. Fast allra helst är jag ju rik och lycklig förstås. :)


Och med rik menar jag några tusenlappar i månaden. Jag behöver inte mer. Men så här års ... då suger det rejält i köpa växter-tarmen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar