fredag 17 juni 2016

Att inte skriva är också viktigt för skrivandet


Jag borde ta mig den där skrivledigheten som jag tjatat om hela våren. Hade tänkt, och lovat mig själv, att ta ett par veckor ledigt när manuset var färdigt. Samtidigt som kroppen fick vila skulle även manuset vila ...

Jag VET ju hur viktigt det är. Både för mig och manuset.

Kanske är jag lite överarbetad just nu. Nästan besatt av att skriva. Måste skriva. För att jag vill. (Funderar på nästa manusprojekt, funderar på noveller, på annan typ av skrivande ...)

Men inser att jag måste trappa ner lite på det. Så därför ska jag ägna mig åt tvättstugan och min garderob några dagar. För att det är nödvändigt.

Under tiden kanske min hjärna klurar ut en bra lösning på hur jag ska skriva ett bättre slut på manus 2.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar