lördag 18 juni 2016

Att inte skriva kan vara att träna


Som jag skrev i förra inlägget så är att inte skriva lika viktigt som att skriva, för skrivprocessen. Ett bra sätt att inte skriva är att träna. Det gör gott både för hjärnan, hjärtat och resten av kroppen. Inte minst välbefinnandet!

Idag ska jag köra mossträning. Jag hoppas att det blir intervaller för det är jag i stort behov av. Min trötta kropp behöver en rejäl genomkörare. Och i grupp med andra blir det perfekt. Intervaller när man är ensam blir typ: jogga - gå - jogga - gå.

Att det finns människor som inte orkar träna, förstår jag faktiskt inte. Jag skulle inte överleva utan motion och träning. Och det måste inte handla om löpning eller tuffa intervaller, eller ett hårt pass på gym - det kan räcka med promenader (som kan göra underverk mot celluliter), situps och armhävningar hemma på golvet. Några gånger i veckan räcker för att kroppen långsamt ska bli starkare. Jätteskön känsla, att vara stark. (Och rätt snyggt med lite lagom stora muskler.)


1 kommentar:

  1. Det är skönt att träna. När jag fortfarande bodde i närheten av dig simmade jag på Valhalla 3 morgnar i veckan, en timme åt gången, spelade tennis 2 gånger i veckan och gick med hunden var dag. Men här finns bara korta bassänger, tyvärr, för simma är min grej och jag tröttnar på så många vändningar. Men det andra gör jag. Det är en så underbar känsla att vara nytränad. Mossa har jag dock aldrig tränat på.....go for it! Kramar

    SvaraRadera