onsdag 1 juni 2016

Lite divalater borde jag få lägga mig till med


Nu när jag är en hyllad författare (min egen högst överdrivna åsikt) så borde jag rimligtvis få saker serverade på silverfat.

Att ligga på en divan och äta praliner tröttnar jag rätt fort på - jag håller hellre till i trädgården, i växthuset eller framför datorn. Men det finns ju andra sätt. Ett förslag är att jag borde slippa laga middag. Åtminstone borde jag enbart behöva göra det ett par gånger i veckan. Tycker jag. Och inte som nu, varenda j-a dag! Det tar ju aldrig slut! Det ska ätas middag jämt. Sju dagar i veckan. År ut och år in.

Okej, min man lagar mat ibland (förutom att han har fullt upp med att dra in pengar till hushållet), men ytterst, ytterst sällan. Det är synd, för han tycker att det är ganska roligt. (Fast vissa maträtter blir faktiskt - väldigt konstigt nog - godare när jag har lagat dem än när han har gjort det.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar