lördag 4 juni 2016

Min första signering!

Idag har jag haft min första signering. Det var på Akademibokhandeln på Allum.

Boksignering är faktiskt något jag fasat för ända sedan jag bestämde mig för att bli författare. Jag har sett många författare stå eller sitta ensamma och övergivna i eller utanför en bokaffär ... har inte velat genomlida samma sak.

Men idag har jag gjort det! Och det var inte så farligt. Faktiskt inte särskilt pinsamt heller. Lite obekvämt det allra första; hur mycket skulle jag "gå på"? Hur "säljande" skulle jag vara. Ville ju inte skrämma bort folk från att komma till butiken.

Några hejade jag bara på, andra försökte jag locka med en hint om sommarläsning. Några köpte boken, andra kom fram och tittade, frågade och tog ett visitkort.

Innan jag åkte hemifrån sa jag att om jag säljer två ex kommer jag vara glad. Jag sålde fem! Är jättenöjd, även om jag gärna hade sålt ännu fler, förstås. Mycket vill som bekant ha mer.

En fd kollega kom förbi och köpte en bok. Hon berättade att hon haft koll på mig ett tag (tack google) och visste att jag skulle dit idag och signera. Himla kul!

Och ni som kom förbi för att stötta och säga hej - tack, det var skönt att se er!

Och tack Akademibokhandeln Allum, för att ni ville ha mig där!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar