onsdag 28 september 2016

Mässan tog ut sin rätt

Redan innan bokmässan började kände jag mig sliten. Kursen jag går tar en hel del energi också, även om det har börjat lugna ner sig rejält. (Det vill säga: jag har blivit lite varm i kläderna.)

I flera dagar, nästan veckor, har jag balanserat på gränsen till förkylning. Så fort jag har sovit för lite har det retat i halsen, och så fort jag sovit mer och framför allt bättre har jag mått bra. Balansgång.

Idag har jag lite ont i halsen och huvudvärk ... är det förkylning på gång eller är jag bara lite sliten? (Vill inte bli sjuk. Vill inte vill inte vill inte!)

Idag har jag legat i sängen och läst större delen av dagen. Som ett brev på posten av Birgitta Bergin. Eftersom hon tvingades köpa en bok av mig på mässan kände jag mig tvungen att köpa en av henne ;)

Och jag ångrar inte mitt köp. (Hon skriver i min genre och jag behövde läsa lite nytt ... win win för min del.)

Hoppas att hon är nöjd med sitt köp också. Och att hon läser den. Men vad ska jag läsa härnäst? Har en till feelgood-roman, eller två kanske? Och några lite mindre feelgood. (Men helt klart läsvärda, det är jag övertygad om.) Tror att det är bra att ibland bryta av med litteratur i en helt annan genre än den jag skriver i.


Nu funderar jag på om jag ska gå på yoga om ett par timmar, eller inte. Frågan är om det gör mer nytta än skada, eller tvärtom? Det visar väl sig imorgon. (För att bli frisk igen måste jag sova gott, och för att sova gott behöver jag komma ut i friska luften och röra lite på mig.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar