tisdag 11 oktober 2016

Dagens 15 minuter


Jag är, som jag säkert berättat, utmanad att träna minst 15 minuter varje dag i 21 dagar. På bilden ser ni dagens träningsredskap. Matta, balanskudde för fötterna (ska vara bra mot hälsporre), lätta vikter (1 kg). Och en stång för att träna sidan. Man tager vad man haver.

Följande övningar blev det:

Situps
Djupa benböj
Sidoböj (håller stången över huvudet och böjer från sida till sida)
Flyes (med de lätta vikterna)

Dessa blandar jag hej vilt medan jag har en tidtagningsapp i telefonen, (tabata 8 x 20 sek träning, 10 sek vila - i fem omgångar.)

Tidigare dagar har jag kört situps (alltid!), armhävningar, rygglyft, benböj, kissande hunden och ryggdrag. Samt en del underarmscurl för att undvika ny tennisarmbåge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar