söndag 8 januari 2017

Gömda idéer och Tour de ski

Sent igår, precis innan jag skulle somna kom jag på en idé. Och jag var lite för trött för att tända lampan och plocka fram skrivblocket ur nattduksbordslådan. Dumt, för idag är den borta. Jag vet visserligen vilka personer det rör sig om, och i vilket sammanhang, men sedan tar det stopp.

Något säger mig att idén kommer krypa fram igen. Så småningom.

Idag är det sista etappen i Tour de ski, och det är vansinnigt spännande med Stina Nilsson som går ut som ledare. Heja Stina! Och Kalla (som jag i skrivande stund inte minns vilken placering hon har). Trea? Eller blandar jag ihop det med gårdagens etapp-placering? Jaja, om två timmar får jag veta för då går starten. (Kalla går ut som nia, drygt 3 minuter efter.)

Senare i eftermiddag går herrarnas etapp, som inte är lika spännande för svensk del, men som ändå blir roligt att titta på.

Efter det var tanken att vi skulle fått långväga släktbesök, men omständigheter gör att det högst troligt inte blir så. Väldigt tråkigt.

Nu ska jag försöka leta fram den gömda idén och sedan ska jag skriva. Manuset mäter 55000 ord nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar