måndag 20 november 2017

Godmorgon!


Long time no see. Som vanligt.

Vad har hänt sedan sist? När skrev jag något sist? 

Jag jobbar, tvättar, lagar mat och sover. Om och om igen. Och ibland när jag har lite tid och ork över på samma gång skriver jag. 

Romanskrivandet går bra. Över förväntan faktiskt! Det känns kul att skriva och de tre personer som fått läsa manuset har faktiskt varit förvånansvärt positiva. Jag är så förvånad! Och glad! Överväldigad!

En av personerna är lektör och skriver själv, så det känns fantastiskt! De två andra är dels en kompis som läser mycket, dels min man som inte läser feelgood-romaner. Kompisen tycker att det är jättejättebra och min man vill läsa mer, och det ser jag som ett gott betyg. (Jag vet, smaksak, vara snäll och allt det där ... MEN ÄNDÅ!!!) Jag behöver berömmet just nu, för att orka skriva vidare.

2 kommentarer:

  1. Ja, lite beröm är aldrig fel. Bra där med skrivandet.

    SvaraRadera
  2. Vad härligt! Du vet jag ser fram emot den :)

    SvaraRadera